Activity

Download

Trail photos

Photo ofFulleda - carreró d'en Ratera - camí d'en Solà - pica i font d'en Solà - carreró costa de la cirera Photo ofFulleda - carreró d'en Ratera - camí d'en Solà - pica i font d'en Solà - carreró costa de la cirera Photo ofFulleda - carreró d'en Ratera - camí d'en Solà - pica i font d'en Solà - carreró costa de la cirera

Author

December 2020
  • Rating

•   5 1 review

near Fulleda, Catalunya (España)

Viewed 984 times, downloaded 26 times

Trail photos

Itinerary description

Fulleda Turisme Actiu us mostra la ruta en modalitat de «rutes a peu – familiars»: "La Font del Poble" recorregut curt de 6K amb 167 m de desnivell positiu acumulat. Ruta circular amb inici i final a Fulleda i pensada per seguir-la en sentit horari i antihorari amb les rutes a peu. No recomanem fer-la amb bicicleta, ja que hi ha alguns trams que estan bastant malmesos que no ofereixen cap problema per fer-los caminant, però que us poden fer anar malament si els feu amb bicicleta.

Aquest recorregut seguit en sentit horari, us permetrà conèixer una xarxa de senders, carrerades i camins de ferradura amb encant de l'entorn de Fulleda. La seva distància total de 6 quilòmetres, la fa apta per a totes les edats, però recomanem evitar el pas de carrets de nadons, ja que transcorre en un 90% per senders o camins de ferradura on el trànsit amb rodes pot dificultar el pas.

Aquesta ruta de 6 quilòmetres té un tram inicial urbà per dins del pintoresc poble de Fulleda, passant per la plaça de Ramon Santamaria cap a la dreta pujant cap al carrer del Raval i enfilant-nos pel camí asfaltat cap al capdamunt del turó on hi ha els dipòsits d'aigua de la població. Seguirem pel camí de l'esquerra i trencarem a la dreta per un caminet que s'acaba transformant amb un sender, al final del sender trobarem un camí, el travessem i entrem en un altre sender de pocs metres que ens portarà fins a la carretera LV-2014, travessarem la carretera amb precaució i seguirem recte pel camí de davant nostre. Veureu que el camí ample gira cap a l'esquerra, nosaltres seguirem rectes per un sender que ens portarà pel costat del Comellar d'en Ratera fins a veure una cabana de pedra amb la teulada arreglada. El sender ens farà mantenir a la dreta i deixant la cabana al fons i a la nostra esquerra, ens farà girar altre cop cap a la dreta per agafar un sender que l'anirem seguint entre vegetació del que abans era una terrassa de cultiu típica d'aquesta zona i ara degut al seu desús és un bon lloc perquè la biodiversitat sigui plena i puguem gaudir observant i escoltant.

Aquest sender ens portarà fins a trobar l'antic camí de Ferradura de Fulleda a Senan. En el nostre cas seguirem per la carrerada que travessa el Fondo de les Auberedes, aquesta carrerada era utilitzada en el passat pels dos ramats tradicionals del poble per anar d'un cantó a l'altre de la localitat de Fulleda, també per arribar a la Font d'en Solà, font utilitzada quan la Font del Poble es quedava sense aigua i també per arribar a Senan.

Seguirem fins a l'altre extrem de carrerada i girarem a l'esquerra fins a trobar l'entrada a l'antic camí de ferradura que ens portarà fins a la Font d'en Solà. Aquest antic camí de ferradura s'utilitzava amb freqüència per la gent de Fulleda per anar als conreus que tenien al Fondo de Matallonga i també per anar a la població de Senan. Els primers metres es podien fer amb carro, però després es transforma en un camí de ferradura.

Aquest camí us portarà a la pica i Font d'en Solà. Aquesta font es troba a la part solana del Fondo de l'Aubareda, d'aquí ve el seu nom, és a dir, el nom d'aquesta font no prové de ningú que es digués Solà com sembla indicar-ho el pronom personal en. La font ja es troba en documentació de Poblet al s.XIII, ja que es parla de la serra de la Font del Solà.

Recentment, a començaments de l'any 2020, l'equip humà de Fulleda Turisme Actiu va destapar una pica de grans dimensions que encara ara se'n desconeix l'origen. Tot fa pensar que totes les piques de la font estaven connectades entre si amb un sistema de decandeix, d'aquesta manera s'intentava emmagatzemar el màxim l'aigua que sortia d'aquesta font.

Seguirem camí amunt per un tram molt rocós i pedregós, pel que demanem precaució, seguirem cap a la dreta per un senderó que ens portarà cap a la pista del capdamunt de la Serra de les Auberedes i baixarem altre cop cap al Fondo de les Auberedes pel sender del Racó de la Costa de la Cirera, recordem que aquest sender també el va recuperar l'equip humà de Fulleda Turisme Actiu. Un cop a baix del sender, travessem el Fondo per la carrerada i el recorregut segueix recte cap a Fulleda per un tram amb pujada forta però curt. En cas de trobar el recorregut feixuc, recomanem girar a l'esquerra per una pista asfaltada que ens portarà també a Fulleda.

Pujarem per la dreta del Comellar d'en Giner per un camí empinat i pedregós, però curt que ens portarà fins a la Pinedeta del Po. Seguirem el camí recte fins a arribar a la carretera LV-2014, la creuareu i entrarem a Fulleda pel costat de l'estàtua de l'Agustina d'Aragó fins al nostre punt d'inici de la ruta.

Aquesta ruta és apta per fer amb família, però hi ha alguns trams de difícil progressió especialment si es va amb carrets. Si busqueu fer una ruta que sigui més "amiga" dels carrets, podeu fer la ruta de 10 quilòmetres d'aquesta mateixa sèrie de rutes, tingueu en compte, però, que els carrets de ciutat no us serviran. Es recomana no beure de l'aigua de les fonts, ja que aquestes no disposen d'un control sanitari adient.

Una oportunitat perfecta per descobrir una part de les fonts, els camins, les carrerades, els camins de ferradura i les valls que formen el terme de Fulleda, tot un descobriment de ruta que sense cap mena de dubte us recomanem des de Fulleda Turisme Actiu.

View more external

Comments  (1)

• Photo of Alba Fulleda
    Alba Fulleda Dec 3, 2022

I have followed this trail  verified  View more